De geschiedenis van Anatomie
In 1951 wordt tegelijk met de Medische Faculteit het Anatomisch Instituut opgericht. Prof. dr. H. Lammers is de eerste hoogleraar Anatomie en Embryologie. lees meerDe geschiedenis van Anatomie
Ontstaan van de afdeling
Prof. dr. H. Lammers is in 1951 de eerste hoogleraar Anatomie en Embryologie. Prof. dr. R. Nieuwenhuys wordt benoemd in 1967 als hoogleraar Morfologie van het zenuwstelsel. Hij volgt prof. Lammers op als afdelingshoofd in 1985. In 1980 wordt prof. dr. J. Kauer benoemd als hoogleraar Anatomie en Embryologie. Hij is hoofd van 1992 – 1998. Prof. dr. B. Hillen is afdeling hoofd van 2002 - 2006. Prof.dr. D. Ruiter, patholoog, vervult deze functie van 2009 – 2012. Zijn opvolger is prof. dr. T. Kozicz. Hij vertrekt in 2018. Per 1 januari 2020 wordt de afdeling samengevoegd met de afdeling Radiologie en Nucleaire Geneeskunde.
Afspraken en opnames op 26 juni gaan door
Op vrijdag 26 juni geldt code rood vanwege extreme hitte in grote delen van het land.
Heeft u een afspraak of opname in het Radboudumc? Deze gaan gewoon door, tenzij u een ander bericht ontvangt.
Kunt u niet komen vanwege de weersomstandigheden, neem dan contact op met de afdeling waar u de afspraak of opname heeft.
Meer informatie en adviezen? Bekijk het Nationaal Hitteplan hier.