Over het Radboudumc Onze strategie Duurzaamheid Nieuws en agenda duurzaamheid Zorg vraagt nieuw kabinet om 10 miljard euro voor verduurzaming

21 april 2021

Op initiatief van NFU (Nederlandse Federatie Universitair Medische Centra) heeft de zorgsector een brief verzonden naar het nieuwe Kabinet met het verzoek een stimuleringspakket op te stellen voor verduurzaming in de zorg.

Uit onderzoek van TNO blijkt dat het om een bedrag gaat van jaarlijks € 167 miljoen voor ziekenhuizen en nog eens € 167 miljoen voor de langdurige zorg. In de brief vragen de partners van de Green Deal Duurzame Zorg (ActiZ, De Nederlandse ggz, NFU, Nederlandse Vereniging van Ziekenhuizen, Vereniging Gehandicaptenzorg Nederland, Zorgverzekeraars Nederland en Nederlandse Vereniging van Banken) steun voor de noodzakelijkje verduurzamingsopgave in de zorg.

Meer nieuws


Afspraken en opnames op 26 juni gaan door

Op vrijdag 26 juni geldt code rood vanwege extreme hitte in grote delen van het land.

Heeft u een afspraak of opname in het Radboudumc? Deze gaan gewoon door, tenzij u een ander bericht ontvangt.

Kunt u niet komen vanwege de weersomstandigheden, neem dan contact op met de afdeling waar u de afspraak of opname heeft.

 

Meer informatie en adviezen? Bekijk het Nationaal Hitteplan hier.