Nieuws Nauwere samenwerking Radboudumc en ZZG zorggroep

8 mei 2019

Het Radboudumc en ZZG zorggroep gaan intensiever samenwerken bij het verlenen van transmurale zorg. De bestuurders van beide organisatie hebben hiervoor op 7 mei een intentieverklaring ondertekend. Doel van de samenwerking is om de zorg voor de ouder wordende mens in de regio Nijmegen en omstreken nog beter te organiseren. De gezamenlijke ambitie: de juiste zorg op de juiste plek op het juiste moment.

Transmurale zorg betekent letterlijk ‘zorg door de muren heen’. Ouderen hebben vaak te maken met meerdere zorgverleners, van wijkverpleging en beschermd wonen met 24-uurszorg  tot huisarts en ziekenhuis. Om passende zorg te kunnen verlenen, is het essentieel dat zorgverleners hun werk onderling goed afstemmen. Denk daarbij aan zorg die naadloos op elkaar aansluit en het tijdig uitwisselen van patiënteninformatie.

Minder merken van muren

Het Radboudumc en ZZG zorggroep werken in de praktijk al jarenlang samen op het gebied van patiëntenzorg. Deze samenwerking wordt nu geformaliseerd en verder uitgebreid, waardoor patiënten steeds minder gaan merken van de muren tussen de organisaties. Daarnaast bundelen beide partijen de krachten op het gebied van onderzoek, onderwijs & opleiding, innovatie en personeelsbeleid. Zo gaan medewerkers van beide organisaties intensief samenwerken in transmurale teams.

Op de foto: bestuurders Dick Herfst (ZZG zorggroep) en Bertine Lahuis (Radboudumc) ondertekenen de intentieverklaring.

 


Afspraken en opnames op 26 juni gaan door

Op vrijdag 26 juni geldt code rood vanwege extreme hitte in grote delen van het land.

Heeft u een afspraak of opname in het Radboudumc? Deze gaan gewoon door, tenzij u een ander bericht ontvangt.

Kunt u niet komen vanwege de weersomstandigheden, neem dan contact op met de afdeling waar u de afspraak of opname heeft.

 

Meer informatie en adviezen? Bekijk het Nationaal Hitteplan hier.